čtvrtek 21. června 2012

Cítí se obžalovaný vinen?

Kdysi jsem toužila po zrzavých kudrnatých vlasech. Kdybych tomu byla ochotná věnovat čas a úsilí, mohla bych je mít.
Toužím být nesobecká a nesoudit. Kdybych tomu byla ochotná věnovat úsilí a čas... některé věci prostě nezměním.
Dokážu být shovívavá. K chybám, které nemám. Chyby, které se podobají těm mým, soudím až příliš přísně.
Život mi nejvíc komplikuje sobeckost. Tu soudím nejpřísněji.
Z prachsprosté závisti.
Protože se mi zdá, že oni své sobeckosti prožívají snáz než já. Že je snad ani nevnímají. Berou je jako přirozený běh světa.
Já si každou svou sobeckost uvědomuju. I ta nejmenší  mi zasazuje ránu. Nechci být sobecká. Jenže se zdá, že to je proti lidské přirozenosti. A tak jsem vinna. A nejpřísněji soudím sama sebe.

Žádné komentáře:

Okomentovat